Mine feriebilleder

Willie i en af hulerne, hvor hans bedsteforaeldre boede indtil 1920'erne.

Paa billedet ses i det fjerne en KAEMPE kaenguru - i hvert fald den stoerste vi nogen sinde har set, desvaerre er billedet ikke blevet saerlig godt.

Efter hvad foeltes som en lang koere tur af en grusvej naaede vi frem til porten som markerede Alcoomies grund - herefter skulle vi endnu 15 km "out back".

Det var ved at blive moerkt, men endelig fandt vi skiltet til Alcoomie Cattle Station - puha saa langt saa godt.

Big Red tog i mod os ved telten da vi ankom sammen med 3 af hans venner :) desuden fik han forskraekket Rasmus godt og grundigt da den pludselig stod helt taet bag R og bare gerne ville have noget broed :)

Det var rigtig hvad der stod paa hjemmesiden vi var taettere paa himlen end jorden - saa ubeskriveligt smukt!

Farvel Alcoomie det har vaeret en fantastisk oplevelse vi aldrig vil glemme og hvem ved maaske kommer vi tilbage en anden gang.

Tilbage i Cook Town fik vi en lang snak med tank passeren inden vi koerte ud paa "Bloomingfield track" - han var ikke helt sikker paa at vi kunne komme over vandloebene pga den megen regn der var faldet.

Inden vi forlod Cook Town talte vi med Jane og Henri og aftaltes at moedes ved Bloomfield vandfaldet. Der var ingen mobil daekning, og da de skulle over vandloebene for at komme til vandfaldet krydsede vi fingre for at de naaede frem. Paa vejen moedte vi denne soede Wallabie.

Vi fandt stien ned til vandfaldet, men ogsaa dette skilt!!! det staar ogsaa paa tysk da australierne ikke har saa god erfaring med de tyske turister - de har ogsaa fundet ud af at de intet frygter.

Bloomfield vandfaldet, hvor vi efter planen moedes med Jane, Henri og pigerne.

Vi floej til Cairns, lejede en 4WD og koerte til Port Douglas, hvor vi lige naaede en dukkert inden solen gik ned. Naeste dag var vi paa heldags tur paa outer reef med Wavelength - vi moedes her med Jane, Henri og pigerne - skoen skoen dag selvom der var lidt soe. Vi var alle meget betaget af alverdens fisk, flotte rev, smukke farver og selvf helt oppe at ringe over at se havskildpadder. Vi var 25-30 stykker paa baaden og der blev kun snorklet - vi besoegte 3 forskellige steder det ene smukkere end det andet - ogsaa ungerne fik snorklet en masse. Efter en dejlig dag spiste vi middag hos Jane & Co. i deres flotte lejlighed.

Naeste dag koerte vi til Cook Town af indlandsruten - herefter skulle vi videre ud og moedes med Willy, som er aboriginal og hvis bedstefar har boet i nogle grotte (med malerier) vi skulle besoege - her fik vi en pragtfuld historie om kultur, uddannelse, penge og aandelighed (spirits) - meget meget interessant baade for T og jeg og ungerne. Vi var saa heldige, at det kun var os 4 der havde booket en tur, saa det gjorde jo oplevelsen lidt stoerre.

Herefter var det saa tid til at finde Allgromie Cattle Station, hvor vi havde lejet et telt for et par dage og skulle foelge med i deres arbejde med kvaegene. Stedet laa endnu laengere ude paa landet - afsted det gik, vi havde faaet en fin beskrivelse og vi koerte og vi koerte af en grusvej - saa en kaempe kaenguru, wallabies, oerne, fugle etc. paa vejen. Endelig kom vi til gaten og fandt skiltet, som viste til hoejre og op af bjerget - nu skulle vi saa lige bestige et bjerg ad noget jeg ikke ville kalde en vej - grus, sand, sten, store sten, huller etc. Men op af gik det i vores 4WD i 1. gear stille og roligt - vi var meget glade da Allan (farmeren) kom og moedte os paa vejen i sin lille lastbil (saa var vi da paa rette spor og kunne blive reddet hvis der skete et eller andet) afsted det gik igen, vi maatte lige stoppe paa vejen da han tabet et daek vi var ved at faa i hovedet (det forsvandt) og senere en plaskvaad gummisko, som vi dog kunne samle op - jo jo. Frem naaede vi til toppen af bjerget - skyerne hang lavt og det var ved at blive moerkt saa vi maatte vente med at nyde udsigten til naeste dag. Vi fik moedt Merilyn, som vi havde skrevet med. Hun fortalte os at middagen snart ville vaere klar, men at vi lige kunne KOERE ned i telte, pakke ud og tage et bad - de havde taendt op.......vi skulle saa lige 1,5 km vaek fra hovede huset og nej der boede ikke andre end os. Som velkomst komitee stod der 4 koer og gloede paa os - de blev dog sendt vaek af Allan og vi saa dem foerst igen naeste dag ved hovedhuset. Teltet - hmmmm skulle have vaeret insekt-sikret, men lynlaasen var gaaet istykker og Merilyn havde proevet at rep det med noget velcro, det holdt ok foerste nat,  men naeste nat var der fri adgang - det vildeste vi saa var dog skrubtusser uden for huset og i badet (ingen store edderkopper!!!). Badet var et blikskur der var sat og ved siden af det et andet blikskur med toilet - der var taendt ild under en stor olietoende og dermed var der varmt vand :) Selv om vi kun havde en hel dag paa farmen var det en kaempe kaempe oplevelse for os alle. Vi var med Allan og en ung kvindelig medhjaelper fra USA nede ved kvaegene og saa hvordan de skulle finde ud af hvilken koer der havde hvilket kalve - desuden skulle koeren overhaeldes med noget pencilin - saa de skulle foerst ledes ind i de rigtige indhegninger. Efterfoelgende var vi med Allan's soen ude for at give koererne kosttilskud - de har 50.000 Hectar land saa der var rigeligt med plads, men meget lidt groent - det hele var meget meget toert og koererne var meget udmavret. Da vi kom tilbage til farmen fik vi frokosten med ned til deres rock pool, hvor vi fik en tiltraengt svoemmetur. Herefter fik foerst drengene en skoen ridetur og derefter Thomas og jeg. Ungerne gav hestene mad og legede med hundene. Allan og Merilyn havde besoeg af to af deres boerneboern og de var glade for at faa et par legekammerater - det var W og R ogsaa saa de hyggede sig max sammen.

Naeste dag drog vi saa ned af bjerget igen og satte kursen med Cape Tribulation, men foerst skulle vi moedes med Jane & Co ved Bloomfield vandfaldet herefter skulle vi sammen fortsaette og bo i 3 dage paa et lodge (i en hytte) i regnskoven. For at komme dertil skulle vi foerst til Cook Town og herefter koere af en vej, hvor der kun kunne koere 4WD - vi skulle igen ud paa grusti og igennem flere vandloeb - hmmm vi var lidt spaendte paa det da de lokale i Cook Town var lidt nervoese eftersom det havde regnet en del og hvis der er for meget vand i vandloebene er det selvf ikke muligt at komme igennem. Vi aftalte et tidspunkt med Jane og haabede saa de ville vaere der - vi kunne ikke komme i kontakt med hinanden da mobiltlf ikke virker i dette omraade. Det lykkedes vi moedes juhuuu. Sammen koerte vi saa videre igennem div vandloeb - turen var ikke helt saa graenseoverskridene som beskrevet i mange artikler da vi havde proevet det der var vaerre allerede. Ferntree Lodge var ok, hytten stor og poolen var dejlig - ungerne indtog den selvf straks. Vi havde 3 skoenne dage, hvor vi gik ture i regnskoven, badede i havet (der hvor der ikke var risiko for at svoemme ind i en krokodille), var paa natte vandring i regnskoven, hvor vi naermest intet saa (2 vandrende peppermynte pinde, lidt edderkopper, en kakkelak og en froe :) efter vandringen i regnskoven (uden boern - dem passede Jane) tog vi hen for at se om vi kunne finde krokodiller - vi saa en - heldigvis langt vaek og vi kunne kun se de roede oejne. Der ud over saa vi en sovende fugl, en "drage" unge (oegle) og en stribet possum (ala maar) - som skulle vaere meget sjaelden vores guide havde kun set 3 paa 7 aar. Hjemme igen var der hvid og roedvin paa terassen og flagermusene floej om oererne paa os......Vi var ogsaa ude at sejle i havkajak - det var en skoen tur og flot at se Cape Tribulation fra vandet, vi saa ogsaa her en havskildpadde.

Efter 3 dejlige dage sagde vi farvel til Jane & Co som skulle videre til en lille oe og slikke sol 5 dage - vi skulle til Cairns og have et par overnatninger foer vi floej hjem. Vores sidste dag i Cairns brugte vi paa en togtur gennemregnskoven paa tilbage vejen tog vi en kabinelift hen over regnskovenn og som afslutning var vi i Hartleys Crocodille Zoo -  hvor vi saa masssere af krokodiller da de opdrettede krokodiller, vi sejlede paa en lille flod de havde og saa dem fodre krokodillerne med kyllingehoveder - hold da op krokodiller kan hoppe hoejt. Vi saa shows med slanger og krokodiller og var med til at fodre cassowaries og koalabjoernene. Det var super godt lavet, simpelt, enkelt og fyldt med fyldt med spaendende informationer.

Tillykke! Nu er du godt i gang med kommentarer på din hjemmeside. Husk at fortælle om det til familie og venner. Rigtig god fornøjelse