Det obligatoriske fly/bamse billede.

..og Rasmus.

Den foerste vi moeder i Disney Land er juhuuuu Fedtmule...altsaa det er fedt fra distancen ;)

Hovedgaden mod tornerose slotte.

Rasmus og William venter spaendte paa paraden. Bogen W sidder med skulle fyldes med klistermaerker fr a de forskellig forlystelser...det gik "vi" meget op.

..og her kommer paraden saa. Den blev iagtaget med aaben mund og mange vink.

Mere parade..og som I sikkert kan regne ud et stort hit hos Rasmus.

Her er de saa.

Hej Anders.

Disney Land er delt op i 4 forskellige afdelinger, her er vi paa vej ind i Tomorrow Land med bl.a. Buzz light year og en lidt for spaendende rusjebane, som vi desvaerre kom til at proeve uden at vide, hvad vi gik ind til. Den skal Rasmus ALDRIG proeve igen.

Den foerste ting vi proevede - her skulle vi skyde robotter ned, det var super sjovt og fantastisk flot lavet. Buzz tog i mod og ved indgangen.

Vi stoedte lige paa to astronauter...

Paa vej ind i Fantasyland gennem det smukke slot. Her kunne vi proeve at flyve med Dumbo, koere igennem Peter Plys historien, koere i tekopper mm.

Ungerne foran karusellen med deres meget vigtige haefter, som faktisk gjorde at de overtraadte mange graenser for at faa fat i de klistermaerker der skulle i bogen.

Slottet med lys paa. Om aftenen saa vi desuden et fantastisk fyrvaerkeri show. Her blev slottet brugt som laerred og alle figuerne var med.

Ungerne fandt hurtigt ud af, hvem der havde klistermaerkerne.

Middagen blev ogsaa indtaget i Disney Land. Her indtager vi saa en arbejdsmiddag.

Vi boede paa Hollywood Disney Hotel - alting var som selve Disney Land helt gennemfoert og selvfoelgelig var der badekaaber i ungernes stoerrelse og billede af mickey paa vaeggen...poolen saa ogsaa fantastisk ud og vi havde hoert at Fedtmule svoemmer i den, men desvaerre naaede vi ikke at proeve den.

Her forsoeger Bettina saa at overtale ungerne til at stille op til det obligatoriske "alle boern paa et billede" puha det er ikke nemt...og jo jeg er blevet en anelse roedhaaret :)

Ja, saa lykkedes det naesten, hvad goer man ikke for at goere alle glade.

Tidlig loerdag er vi tilbage i Disney Land og her moedte vi soerme Chip og Chap.

Juhuu hoejt oppe i den traehytte, hvor tarzan blev fundet..feeedt.

Stadigvaek Tarzan's traehytte.

Vi maatte sejle med toemmerflaade for at komme til og fra Tarzan's traehytte.

Uha saa er vi kommet paa jungle river cruise her var alverdens dyr elefanter, flodheste, slanger, chimpanser mm. Elefanterne sproejtede vand paa os og vi kom ogsaa igennem et jordskaelv (lidt for uhyggeligt for ungerne). Flot flot lavet.

Vi naaede lige at se et glimt af paraden inden vi skulle i teateret og se et Mickey Awards Show. Helt forrygende flot lavet.

Efter Disney Land og en bustur igennem Hong Kong op over bjergene og ud til en strand med de vildeste boelger, gik turen naeste dag til Singapore, hvor Thomas skullle paa konferance. Vi starede dog med at tage en tur i Night Safari soendag aften - kaempe oplevelse, hvor vi havde en dejlig foelelse af at moede dyrerne i deres rette element. Super flot, desvaerre maatte vi ikke tage billeder. Dette billede er fra Sentosa Island lige uden for Singapore, hvor vi boede fra soendag til torsdag.

Der var mange paafulge paa hotellet og ungerne saa adskellige kameloner (store firben) - tror nok de talte til 5.

Vi besoegte ogsaa "Underwater World", som bl.a. havde et bassin hvor man maatte roere ved fiskene. Her roerte ungerne ved smaa hajer, rokker og nemo'er.

De blev ogsaa slaebt med paa Fort Siloso, hvor vi laerte lidt om 2. Verdenskrig.

Vi fik ogsaa set et delfin show.

Paa turen paa vej tilbage til hotellet passerede vi "The most southern point in Asia".

Her har vi saa flyttet hotel og bor nu inde i selve Singapore, det gav os mulighed for at faa Thomas' og min ynglingsret i hvert fald i Singapore - Chili Crab, det smagte mindst ligesaa godt som jeg huskede, selvom det er 8 aar siden jeg fik det sidst (paa vej til Tonga).

En sidste svoemme tur inden vi naeste dag skulle tilbage til Beijing.

Ved stranden i Hong Kong, hvor der blev lejet en gummibaad ungerne kunne hygge sig med.

Uha det er vildt og mega sjovt!

Ogsaa de obligatoriske gruppe billeder - her et af pigerne

..og drengene

...og boernene

...og et boerne billede i Singapore

...og et familie billede.

Til aere for min soester & fam., som i har faaet hund er motivet denne gang hundepoter :) Tillykke med Kala hun er da for nuser.

Som I kan se af nedenstaaende billeder har vi haft en forrygende uge i hhv. Hong Kong og Singapore. Kombinationen af arbejde og ferie gik overalt forventning.

Vi moedtes med Mrs Chang og hendes datter i lufthavnen, hendes veninde som ogsaa skulle med kom halsene da vi var begyndt at boarde (det viste sig saa at vaere kendetegnet :) I HK moedtes vi saa til vores overraskelse med et andet "vennepar" med en dreng paa W's alder, saa nu var vi altsaa 11 "venner" paa tur :)

Vi startede med at tjekke ind paa Hollywood Disney Hotel, som ligger meget taet paa selve parken. Fantastisk hotel, hvor alt er gennemfoert ned til mindste detalje og sikke en service. Disney Land blev straks indtaget og det var en kaempe oplevelse, som betagede os alle rigtig meget. Naeste formiddag blev ogsaa brugt i Disney Land og det var perfekt timet, foerst da vi tog afsted begyndte der at komme mange mennesker. Vi havde nu lejet en bus, som koerte os igennem Hong Kong - wauw det var min foerste gang i HK og sikke en oplevelse, skyskraber efter skyskraber fordelt paa diverse oeer og paa selve fastlandet - det var VILDT. Vi koerte igennem HK og forsatte ud i bjergene for at koere til en strand - her oplevede vi de vildste boelger og ungerne var helt vilde. Rasmus legede i sandet og byggede sandslotte - W stormede selvfoelgelig ud i boelgerne, men lige pludselig var R ogsaa i vandet og noed det helt vildt. Jeg var som den eneste ikke i vandet, da jeg kun havde bikini med og ingen andre var i noget mindre end en badedragt - helst med ben og badehaette, saa jeg foelte mig lidt for let paaklaedt, men saa har jeg da laert det :) Efter strandturen koerte vi tilbage til HK, hvor vi blev laesset af i et stort shoppingcenter. Ungerne og maendene i Toys 'R' US og kvinderne kunne saa faa lov at gaa  rundt og snuse. Der var meget rigtig rigtig fedt: toej, tasker, sko etc. men jeg koebte ikke noget,  men jeg vil dog meget gerne tilbage til HK en dag - helst uden mand og boern :) Det blev sent inden vi fik aftensmad og ungerne var doed traette.

Naeste morgen gik turen til Singapore og Sentosa Island. Vi skulle bo paa et 5 stjernet Shangri La hotel saa forventningerne var store. Hotellet var dog noget slidt i kanterne, men laa perfekt ud til det kinesiske hav med en fantastisk udsigt til reden, hvor vi rigtig kunne betragte de store skibe. Poolen var mega stor og der var vandrutsjebane, saa ungerne var i himlen. Her tilbragte vi saa de naeste dage med at slappe af, nyde solen, bade og se lidt forskellige ting. Thomas var paa konference hele dagen og ude at spise om aftenen. Den ene dag besoegte ungerne og jeg en af pigerne fra Beijing som flyttede til Singapore i sommerferien. Ungerne legede med Max og Sabrina og Marianne og jeg fik vendt verdenssituationen. Det var super hyggeligt og de havde faaet en fantastisk lejlighed (en side vej til Orchard Road) med en kaempe altan og en ubeskrivelig smuk groen udsigt. Ungerne fik badet og optraadt med eget band (Max har rigtigt trommesaet og keyboard, saa kan I selv forstille jer resten :) Torsdag efter konferencen flyttede vi ind til byen, hvor vi boede paa et fantastisk hotel med en morgenmad der siger spar to til alt, her var alt fra frisk presset juice, smoothies, roeget laks, pandekager, friske jordbaer og chokolade muffins....herligt herligt. Fredag blev det til en kort bytur, hvor vi fandt ud af, at Singapore faktisk kan vaere ret billig (godt vi ikke havde mere tid). Loerdag morgen floej vi hjem efter en dejlig uge med mange mange oplevelser.

Tillykke! Nu er du godt i gang med kommentarer på din hjemmeside. Husk at fortælle om det til familie og venner. Rigtig god fornøjelse